Tuesday, March 1, 2011

::Doa Dehearty Lyza::


Tuhanku..
Aku berdoa utk seorg lelaki...
yg akn mnjadi sbhagian drpd hidupku..
seorang yg sungguh mencintaiMU..
lebih drpd segala sesuatu..
seorg lelaki yg akn meletakkn aku...
di posisi ke4 dlm hatinya..
setelah ENGKAU,rasul dan umminya...
seorg lelaki yg hidup..
bkn utk dirinya sendiri tetapi untukMU...

wajah tampan.kekayaan dan
daya tarikan fizikal tidaklah penting...
yg penting adalah sebuah hati..
yg sungguh mencintai dan dekat denganMU...
dan berusaha menjadikan...
sifat-sifatMU ada pd dirinya...
dan ia haruslah mengetahui..
bg siapa dan utk apa ia hidup...
sehingga hidupnya tidaklah sia-sia...

seorg yg memiliki hati yg bijak...
tidak hanya otak yg cergas....
seorg lelaki yg tidak hanya menyintaiku..
tetapi juga menghormatiku...
seorg lelaki yg tidak hanya memujaku..
tetapi juga menasihatiku
ketika aku membuat salah...

seorang yg menyintaiku...
bukan kerana kecantikanku..
tetapi kerana hatiku...
seorg lelaki yg dapat menjadi...
sahabat terbaikku setiap waktu...
seorg yg dapat membuatku berasa... 
sabagai wanita ketika aku di sisinya..

Tuhanku...
aku juga meminta...
jadikan aku wanita yg dapat membuatnya bangga...
berikan aku hati yg sungguh menyintaiMU...
sehingga aku dapat menyintainya dgn sekadar cintaku...
amin...

2 comments:

Miss Sapera said...

saye nk share buleh ini?
hehe

lyza_kejora said...

buley sajor la dariling..wink..wink..:)