Tuesday, August 31, 2010

:: Merdeka Memori::

salam merdeka!!!!!

ri ni godam2 laptop..n jumpe video nih...
ni celebration merdeka kat UUM 2 taun lepas x silap...
time aku final year...
wif my adik2 rumetku...(farah,ifah n ckin)
korg!!!
akk simpan lagi tau video nih...
rindu sih...hukhuk...
akk rindu korg..

adik2 sekalian..
jum....
imbau kenangan lame sat..
tgk video nih tau...



video




video


rindunyeeeeeeee...
byk kenangan ngan korg kat uum...

farah: kemain x ske panggil dia najwa..padahal nama dia la jugakkk..hahahha...ape la..lau farah x da..sunyi bilik...sbb dia yg plg kuat gelak...lau gelak x ingat la dunia..kecoh satu bilik...lau nk pi toilet..ada je la mangsanya kne temankan..:p..hmm..cik kak nih..melaram no satu..kemain lama nk tggu dia make up..hehehe..sib bek control steady comey..*sila jgn bangga dri ye farah*:p kiki..

ifah : hah!! mokcik sorg nih sush nk cakap la..org lau gunung berapi meletop sbulan sekali je..dia nih..seminggu berkali2...kikiki...lau angin tsunami dia dtg..kami wat x tau je..t dia reda sndiri la..ifah,jgn mare eh..bak kata nuar la a.k.a bfnye.."bekeng"..ye dop??hihi..tp garang2 dia pun..dia sbnrnye penyayang n caring orgnye...hihi..dia ler yg tukang kejut kami bagun pg..tukang potpet2 lau mls nk pi kelas..hihi..rindu la dgr ifah bebel2 ag..:p

ckin: seorang yg sgt pendiam n pemalu...tp dengar cite da ada bopren skrg nih..ooooo..ckin!!!pandai da eh..:p..ckin ni x byk ckp lam bilik..tp skali dia wat lawak..smpi pecah perut kami gelak...hihi...

+my happening life wif them+

apepun...bilik kami x lengkap lau salah sorg x da..rase x best..susah same2..senang same2..nangis same2..ketawa sasame2...best kan dolu2..akk betul2 rindu korg..huhu...yg plg akk x lupa..mlm last kite sasame..korg wat suprise party tuk akk..smpi tacin hbis akk mlm tuh...apepun..miss u all..so muchhhhhhhh...thanx sbb jadi adik2 akk yg best gilessss...sgt enjoy ngan korg....hihi..

smoga korg terus berjaya dlm apa jua yg dilakukan...akk doakan korg happy+bahagia+senyum slalu..kenang daku dlm doamu..:)) hope dpt bersama2 lagi satu masa nnt..

tuk adik2ku skalian..
n untuk semua juge...

SELAMAT HARI KEMERDEKAAN
KE - 53...

jgn biarkan diri anda dijajah..:))

Tuesday, August 24, 2010

::Oh Bulan::


cantik kan???
saya sgt sukakan ia...
bile tgk...rasa tenang je...damai...
saya suka tgk langit bila bulan penuh..
saya ske tgk bintang2 di langit..
semua tuh kegemaran saya...

dlu masa sy study..... jauh dr family..
bila sy rindu mereka...
sy akan sllu tgk langit..

sbb sy tau mereka pasti rindu sy juga..


bila sy teringatkan seseorang...

saya akan tgk langit...

nampak bulan..ada bintang2...

sgt indahhh....

cukup buat sy rasa seronok...

then sy akan doakan dia...

smoga doa sy sampai padanya..

amin...


walau sejauh mana kita berada..

walau jarak dan masa memisah..

kita tetap tgk bulan yg sama kan???

Wednesday, August 18, 2010

::Doa Saya::


Di kala malam..dalam sujudku...ini doaku...
smoga termakbul 3 niatku ini...amin...

[1]
Ya Allah..
Limpahkan rezekiMU yang melimpah ruah ke atas ku..
ku mohon keberkatan dalam setiap pekerjaanku...
permudahkanlah jalanku Ya Allah...
(aku mau kumpul dt..then nk further study..)
InsyaALLAH...

[2]
Ya Allah....
berikan aku sejuta kekuatan,ketabahan,kesabaran..
ku mohon jauhkan aku dari kedukaan lalu..

kenangan lalu juga cerita lalu...
luputkan segala2nya dari ingatan..ku mohon..
jangan lagi ia hadir tuk sekian kalinya...

cukuplah...
ku panjatkan syukur atas setiap yang berlaku...

[3]
Ya Allah...
tiada siapa yang tahu isi hatiku melainkan MU...
ku mohon hadirkan takdir yang terbaik utk aku...
aku berserah segalanya padaMU...
Moga ketetapanMU adalah sebaik2 perancangan takdir ku..
smoga masa dan kejauhan menjadi penentunya..
hope dpt jumpe sebelah lg hati itu..

KU HANYA MOHON YG TERBAIK AKAN HADIR...
KU SYUKURI RAHMATMU YA TUHAN...

Tuesday, August 17, 2010

::Epilog Syurga Cinta::

+OST Epilog Syurga Cinta+


Tersepit di antara dua cinta
Kau memberikan ku satu harapan
Kini kau menghancurkan segalanya...
Di antara kita

Ku merelakan semua yang berlaku
Kau mencintai dan menyakitiku
Kini ku redha dengan segalanya
Tuhan yang menentu

Ya Tuhanku
Teguhkan rasa cinta padaMU
Ya Tuhanku
Pinjamkan aku kekuatan dariMU

Ku Memohon PadaMU


COmey la dik mia tuh...
comeyyyyyy...
tp sllu miss cite nih..
duk berperang kat dapur..
masak tuk berbuka...hukhuk..

lirik ini tiada kene mengena pon dgn sy..
just sesuka..harap maklum!!!hahahaha..
sbb sy addicted ngan cite nih jew...

Monday, August 16, 2010

::Bila Cinta::


Dan bila aku jatuh cinta lagi....

Rabb..
Betapa banyak orang yang mengumbar dusta atas nama cinta…
Aku sama sekali tak mengerti..

Betapa banyak orang yang menangis kerana tersakiti oleh cinta..
Aku tak mengerti..

Tak sedikit orang yang hancur juga katanya karena cinta..
Aku sungguh tak mengerti..

Namun ada pula yang bahagia, juga katanya karena cinta..
Kembali aku tak mengerti..

Rabb..
Pada-Mu ku katakan aku tak tahu apa itu cinta..
Seperti apa jatuh cinta..
Dan bagaimana itu cinta..

Aku pernah menaruh harapan pada manusia,
Namun kekecewaan yang ku dapatkan,
Rabb bila itu jatuh cinta..
Jangan biarkan aku merasakannya lagi..

Aku pernah memelihara kesetiaan pada manusia,
Kembali penghianatan yang kurasakan,
Bila itu disebut cinta,
Kumohon jauhkan aku darinya..

Pernah pula kurangkai mimpi,
Membangun istana yang indah dengan manusia..
Namun semuanya porak-poranda,
Bila itu yang namanya cinta, matikan rasa itu padaku..

Rabb..
Aku hanya ingin jatuh cinta pada seseorang yang juga mencintai-Mu..
Aku hanya ingin menaruh harapan, pada seseorang yang hanya berharap pada-Mu..
Aku hanya ingin memelihara kesetiaan pada dia yang mau menggadaikan diri dan jiwanya pada-Mu..
Aku hanya ingin merajut mimpi membangun seribu istana, pada dia yang merindukan wajah-Mu..

Rabb..
Ini janjiku pada-Mu..
Bila kelak Kau mempertemukan aku dengannya..
Maka Akan ku persembahkan selaksa cintaku padanya..
Menjadikannya satu-satunya perhiasan terindah di mata dan hatiku,
Bukan karena keindahan fisiknya..

Akan ku jaga kehormatannya dengan sebaik-baiknya,
Bukan karena kedudukannya yang tinggi..

Akan kudidik generasi-geberasi penerus kami menjadi generasi rabbani,
Bukan karena kenikmatan dunia..

Namun karena cintaku, cintanya, cinta kami.. Terikat oleh Cinta-Mu..

*ciplak je ni..hikhik..ayat best + ada doa skali...muahahhaha..:)))*


Thursday, August 12, 2010

::Bila Malam::


bila malam...
deruan angin sepi mula menyapa..
melodi hati beralun mencari rentaknya...
melukis sejuta nada dan irama...

bila malam..
hati seakan bingit terdengar suara...
teringat bait kata yg penuh dusta..
terngiang2 janji palsu yang ternoda...

bila malam..
seakan tersedar dari lena..
menyapa mimpi ngeri dalam nyata..
meraih kekuatan nan berjuta...
menggapai tenang dalam bahagia...

bila malam...
hati bagai merisik khabar derita...
memberi petanda berakhirnya cerita...
ceritera cinta sang pendusta..

bila malam...
ku kumpul seluruh kudrat maafi segalanya...
ku raih sabar melawan segala rasa..
ku gapai ketabahan mengharungi apa jua...
mengorak langkah meninggalkan segalanya...

bila malam...
aku tersedar semula..
meraih yakin dan percaya...
tiap yang berlaku ada hikmahnya...
segala perancangan tuhan penuh kebaikannya..
redhalah dengan segalanya...
malah kusyukuri segala rahmatnya..
oh indahnya jalan cerita MAHA PENCIPTA..

bila malam...
bibir mengukir senyum dalam rahsia...
mengharap sinar esok kan tiba..
seceria mentari menerangi alamnya..
seindah pelangi memancarkan serinya...

Tuesday, August 10, 2010

::Salam Ramadhan::


Detik2 yg ku tunggu2...
Salam Ramadhan buat semua..


Ku menatap dalam gelap,
tiada yang bisa kulihat
selain hanya nama-Mu,
ya Allah
Esok atau kah nanti,
ampuni semua salahku
lindungi aku dari
segala fitnah
Kau tempatku meminta,
kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hambamu yang selalu bertaubat
Ampuniku ya Allah,
yang sering melupakanmu
saat kau limpahkankaruniamu
dalam sunyinya aku bersujud

Smoga ramadhan kali ini akan lebih bermakna...

Monday, August 9, 2010

::Im Win::

+THANK YOU ALLAH+

KERANA MAKHBULKAN DOA KU
KERANA MENUNJUKKAN AKU CAHAYA KEBENARAN
KERANA MEMBERIKAN AKU JALAN DAN PETUNJUK

+THANK YOU ALLAH+


AKU SYUKURI SEGALANYA..
DEMI KASIH SESAMA INSAN AKU MAAFKAN SEGALANYA..
SEMOGA BEROLEH
KETENANGAN..KEBAHAGIAAN..KEDAMAIAN..
aku doakan..

+THANK YOU ALLAH+

takkan ada peluang seterusnya..
takkan wujud lagi dusta dlm brkata2..
takkan lagi terikat dalam janji saat ia dimungkiri..

kadangkala kita rasa kecewa n sedih dgn ape yg berlaku
tp
jauh di atas Allah sedang mengatur yg terbaik untuk kita.....

AT LAST...
IM WIN...
AKHIRNYA...AKU BEBAS...

+THANK YOU ALLAH+

Wednesday, August 4, 2010

::Adakah Dia jodoh kita??::


Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5.Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10.Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

Kita membuat perancangan..
Tuhan juga telah merancang...
dan...
perancangan tuhan adalah yang terbaik...

Monday, August 2, 2010

::Zero::

MayBe...

HearT
X
X
X
X
X
JusT
X
X
X
X
X
ReturN
X
X
X
X
X
To
X
X
X
X
X
---->Zero?!<----


should be???

Sunday, August 1, 2010

::Wekends via Kelantan::

Misi :
Trip to Kelantan..

Masa bertolak:
kul 10 mlm dr chini..smpi kelantan dlm kul 6.00 pg..lame giles lor..cam aku lik kedah dolu2 lak...giles penat..tp syok..rindu sbb da lame x jalan jauh ngan bus..rindu nk berangan2 lam bus..rindu layan bluess sesorg smbil nikmati keindahan malam..huhu...

Aktiviti 1st:
Sesubuh tuh sampai..solat+breakfast kat pasir mas..hihi..aku pekena nasi kerabu pepagi buto..last2 sakit pewut da...:p

Destinasi pertama:
Rantau Panjang - time to shoppingggggggggg..hahahha..
Mak borong habis barang2 kat situ..hehe..mmg sakan bershopping..aku pun mik kesempatan ejas skit2 baju2 n tudung raya..hehe..free beb..sape x mau..mummy n daddy bayarkan..hehe..
kat situ byk giles maa bear2 cumey2..geram aku tgk..tp tgk je la..hukhuk..angan2 je la kan..hukhuk lagi...

perkara x dijangka:-
mak :kakak cepat pilih cadar nih
aku : wat pe lak nk beli cadar nih mak??sape nk gne??
mak : pilih je la..t senang..
aku : thinking..biar betul mak aku nih..adei la..
ok mak..warna biru la cantik...
mak : biru??x yah la..mik cream..t senang nk masuk tema ape2 pun..
aku : eeee..x yah la mak..bazir je..lambat lagi pun...
mak : haaa..kakak,bilik kakak warna purple kan..mik cadar purple nih la...
aku : alaaa..akak nk biru..
mak : x yah meragam2...mik je yg nih nnt...
aku : aik..mak da pilih warna tema ke??tah zaman bile aku punye majlis tah ...mak aku nih x sbr sgt ke nk menantu??thinking ag..
mak : kakak!! ni tapak bunga telur nih lawa x??mak nk amik 2..cepat sni pilih..
aku : mak nih!!!x nk la kakak...
last2 aku blah dr tmpat tuh...ramai da yg ngusik2...smbil pk2..wat pe la awl sgt nk bli cadar pengantin n bekas bunga telur tuh...adeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..........

oh mummy...sy masih mencari calon mak...sabau la...saya lum persiapkan diri utk smua itu..huhu...dan mungkin juge "dia" yg diperuntukkan tuk sy sedang meningkatkan sahsiah dri dlm memikul tanggungjwb memimpin keluarga anak mak nih...belum tiba masa mummy...huhu..

tunggu punye tggu byk giles mak shopping..penuh bus da..org len pun sama..:p
abah???pokai da...hahahha...mak shopping byk..

Second : Pangkalan kubor..
beli baju tuk adik2..beli baju aku byk..tuh la adik2 x mau ikot...sape suh..hahahah..kakak rembat lebih skit lor..:p

Third : Pasar siti khatijah
mls da aku shopping..penat da jalan...mak ngan abh je g jalan..
but angah dtg jumpe aku..thanx angah..sbb belanja sy minum...hihi..nice to meet u sis..walau jumpe kejap je..happening la angah nih..kire leh in gak la...huhu..

kul 10 mlm balik la phg.......tup2..tayar lak pncit tengah jalan..kul 4 pagi baru sampi umah...jauhnye perjalanan..letihhhhh bangat...yg penting sme selamat n enjoy...