Saturday, December 31, 2011

:: Last day of 2011 ::


Ya Allah Ya Rabbi berilah kami

Cahaya penerang digelapnya hati

Jauh sudah langkah kaki

Lewati jutaan detik tak kembali


Ya Ilahi ampuni kami
Dosa-dosa mewarnai diri
Hati lupa kadang terlena
Mimpi dunia menggoda sang jiwa

Andai waktu memanggilku
Berharap tersenyum di akhir masaku
Maafkanlah, ampuni diriku
Hati kan memohon di kemahaanMu

Tangan ini hati ini
Hari-hari berlalu kan jadi saksiMu
Dan tak dapat ku sembunyi
Suka duka nestapa tiada hati dapat berdusta..


To all my beloved family and friends,

To whose hearts I’ve hurt , with my words, actions, intended or non intended,

From my deepest feelings,

I would like to apologize for everything.

May Allah Accept all our deeds, make us steadfast in every single thing we’re doing, in getting a step closer to Him, every second insyaAllah.
Allah Knows Best.


Wednesday, December 28, 2011

::Hanya Untukmu::


✿~ Aku bukanlah seorang gadis yang CEREWET dalam memilih PASANGAN HIDUP..
siapalah diriku ini untuk MEMILIH berlian 
sedangkan aku hanya SEBUTIR PASIR yang wujud di mana-mana..
tetapi aku juga punyai KEINGINAN seperti gadis lain, 
DILAMAR lelaki yang bakal dinobat sebagai AHLI SYURGA, 
memimpinku ke arah tuju yang satu..
bukan rupa yang ku impikan, bukan harta yang ku inginkan..
tetapi sandaran AGAMA yang ada dalam dirimu yang ku PERLUKAN..
aku akan berasa amat BERTUAH andai dapat menjadi tiang seri ataupun sandaran PERJUANGANMU..~✿ 


✿~ Andainya kamu adalah JODOHKU yang tertulis di Luh Mahfuz, 
Allah pasti mencampakkan rasa KASIH di dalam hatiAku, 
jua hatimu kali pertama kita BERPANDANGAN..
BAHAGIA itu pasti menjadi MILIK kita, itu janji Allah.. ~✿

Saturday, December 10, 2011

:: From Him ::



Puisi cinta yg datang dari hati....

Aku pasti punya masalah
Tiap kali ingin menulis puisi buatmu.
Entah kenapa, kuasa cintamu lebih hebat
Dari kata-kata yang akan terkeluarkan.
Saat itu langsung aku setuju yang dirimu satu.
Dan hari ini kau menjadi isteriku.

Ampunkan aku kalau aku pernah berkasar,
Ampunkan aku kalau aku pernah mengherdik,
Ampunkan aku kalau aku pernah menjerit,
Ampunkan aku kalau aku pernah terpekik, melolong,
Isteriku, percayalah sebabnya ialah kasih dan cinta.

Akan ku jaga kau seperti ku jaga diriku sendiri,
Memang hidup itu tidak pernah ada jaminan keselamatan,
Bahaya, ancaman di mana-mana
Tapi selagi kau dalam dakapanku,
Aku berjanji akan menjagamu
Setiap saat dan waktu,
Setiap siang dan malam,
Setiap guruh dan hujan,
Setiap panas dan terik,
Setiap nafasku.

Aku sering menadah telapak tangan,
Dan memohon pada Tuhan,
Agar kau, bukan sahaja kau menjadi isteriku,
Tetapi menjadi isteri yang disayangi Allah Ta’ala


Selamat datang ke hidupku,
Selamat menjadi isteriku.
Selamat menjadi ibu pada anak-anakku kelak.
Selamat menjadi menantu ibu bapaku.
Selamat menjadi adik dan kakak pada adik-beradikku.
Selamat menjadi keluargaku.
Selamat menjadi pelengkap hidupku.
Selamat menjadi separuh dari aku.



*Tq syg...terharu bila membaca puisi nih...love u so much!*
Smoga impian jadi nyata...dan diberkati OlehNYA...AMIN...


Tuesday, December 6, 2011

:: 10 Muharram ::



( ISNIN - 10 MUHARRAM 1433 bersamaan 5 Dis 2011 )

1. Hari pertama Allah menciptakan alam.
2. Hari Pertama Allah menurunkan rahmat.
3. Hari pertama Allah menurunkan hujan.
4. Allah menjadikan 'Arasy.
5. Allah menjadikan Luh Mahfuz.
6. Allah menjadikan Malaikat Jibril.
7. Nabi Adam a.s. dicipta.
8. Diampunkan dosa Nabi Adam a.s. setelah bertahun-tahun memohon keampunan kerana melanggar larangan Allah.
9. Nabi Idris a.s. diangkat darjatnya oleh Allah dan Malaikat Izrail membawanya ke langit.
10. Diselamatkan Nabi Nuh a.s. dan pengikutnya dari banjir besar selama enam bulan dan bahtera baginda selamat berlabuh di puncak pergunungan.
11. Nabi Ibrahim a.s. dilahirkan di kawasan pedalaman dan terselamat dari buruan Raja Namrud.
12. Nabi Ibrahim a.s. diselamatkan Allah dari api Raja Namrud.
13. Nabi Yusuf a.s. dibebaskan dari penjara setelah meringkuk di dalamnya selama tujuh tahun.
14. Nabi Yaakub a.s. telah sembuh buta matanya ketika kepulangan anaknya Yusuf di hari tersebut.
15. Nabi Ayub a.s. disembuhkan dari penyakitnya.
16. Nabi Musa a.s. telah diselamatkan daripada tentera Firaun dan berlakunya kejadian terbelahnya Laut Merah.
17. Allah menurunkan kitab Taurat kepada Nabi Musa a.s..
18. Nabi Yunus a.s. selamat keluar dari perut ikan paus setelah berada di dalamnya selama 40 hari 40 malam.
19. Kesalahan Nabi Daud a.s. diampuni Allah.
20. Nabi Sulaiman a.s. dikurniakan Allah kerajaan yang besar.
21. Nabi Isa a.s. diangkat ke syurga ketika diburu oleh tentera Rom untuk menyalib baginda.
22. Saidina Hussein ibni Ali telah syahid akibat dibunuh dengan kejam di Karbala oleh tentera khalifah Bani Umaiyyah iaitu Khalifah Yazid

Saturday, December 3, 2011

:: Menyayangimu ::


**** MENYAYANGIMU BY SALEEM *****


Bukan kerana paras dan rupa
Menyayangimu sepenuh hati
Bukan kerana emas permata
Cintaku tulus suci...

Bumi yang mana...Tak ditimpa hujan
Lautan yang mana...Tak bergelora...

Begitu juga dengan kasih kita
Penuh ranjau berduri...



Berjanjilah... Oh...kekasih
Hanya aku...Bertahta dihatimu

Buangkanlah...Kesangsian...
Hulurkanlah...Seribu kasih sayang



Usah diungkit..Sejarah dulu...
Luka yang pahit...Biarkan berlalu...

Selagi nyawa...Dikandung badan
Engkau tetap kusayang...


a week together...
tq my dear..for spending a lot of time for me....
layan kerenah mcm2..huhu...bersusah payah cari ubat sakit kaki..n mcm2 la..tq sgt...
bila dgr lagu nih..rase terharu je...tq sbb kasi lagu nih..
sorry kalau ada tersinggung perasaan..bak kata my dear hayati lirik
 " usah diungkit sejarah dulu..luka yg pahit biarkan berlalu "...
huhu..apepun..sgt seronok seminggu nih...
esok..gudbye moment..huhu..sedey...
apepun for u..terima kasih n love u ! :) 
U are the only one in my heart..Insyaallah..
moga impian kita dimakbul tuhan..:) 


Friday, November 18, 2011

:: Miss u ::


For My Dearest :-



* lagi 6 hari....huhu..
cepat lar masa berlalu...
itu jer nk post..:p

Sunday, November 13, 2011

:: Cik Sapra!! ::

Safra...

5 msj tuk ko...

1) Bila nk balik ktn??aku rnd ko weh...jum tutti fruity...:)
2 ) Lama x chat ngan ko...bz kan..masalah lg bertimbun2..rnd lorrr...
3) Bila nk naik cik putih aku??dia rnd ko jgk..:p
4) Baru aku pasan..besday ko ri tuh x post ape2 kat blog..sorry ye cyg..ko tau kan time tuh " kritikal time"...huhu..x da mood nk ngadap..ri ni tetibe rajin blogwalking...post smthing ganti ri tuh eh..da sebulan lewat kot....huhu...
5 )last...aku rindu dia...eh..ada kne mngena ke???hihihi...layannnnnanannaaa...:p


Kesimpulannya : I Miss U cik sapra!:)


Lagu tuk ko..sbb ni idola ko kan..aku kasi ler...:p







Doa tuk ko ari ni :
+  Smoga berbahagia bersama tercyg..En husairi...kim slm G yer..:)
+  Moga terbuka seluas2 pintu rezeki Tuhan tuk ko..amin
+  Cepat2 ler kawin...mik 12.12.12...:)cun da tuh...
+ Semoga diberi kesihatan yg baik dan kegembiraan berpanjangan..
+ Smoga frenship ni sampai hujung nyawa...sejahtera dlm redhaNYA..


**** Daaaaadaaaaaa ****

Thursday, November 10, 2011

:: Kita Satu ::



....." nnt cari lagu KITA SATU- SPIDER..dgr tau "
....." nape?? "
....." dgr la.. pastu tgk ada share smthing kat fb..bace la..
sok nk pg da ni..love u..tc"
....." ye la..love u too..tc"
....." love u more..:) "
..... " tq :) "

+ ........KITA SATU .........+


" Kita telah ditakdir bersama
Teman hidup di dunia
Malam siang kita jadi satu
Kerana engkau adalah milikku


Pegang tanganku seeratnya
Dunia ini berputar ligat
Mengapa harus ada sesal
Andainya tersungkur tetap bersama "


alaaaaaa..:((
tq 4 this song...
nway tq dear...
cepat balik tau..lebiu...

* wondering ape la yg dia suh bace kat fb...
tgk2 pg td..suwit jugak entry tuh..n suwit jgk pd org yg suh bace tuh..ngeehh..

Wednesday, November 9, 2011

:: Pesanannya ::


ri ni mood nk update blog baru ada...
mls nk update sbb kepala bertimbun2 mslh yg x tau penghujungnya...
makin lama makin worse...huhu..
cuma yg ada berbekalkan keimanan dan kekuatan mengharungi setiap saat yg akan dtg...
dan smoga smua ni cepat2 la berakhir..
huhu...

Pesanan dr Si Dia :

- mkn ubat kalau sakit..
- masalah tuh jgn pk sgt..nnt mgrin..
- jaga emosi..jaga hati..jaga perasaan.
-sabar! huhu....

Tq my dear sbb x putus asa bg semangat...bg dorongan..pendengar setia cerita2 ku yg sadis ni..hihi..thanks for always be wif me..wlaupun kdg2 aku sllu wt perangai..dia tetap sabar..sian dia..:( sorry eh cyg..

To my dear :  Takecare urself...smoga selamat pergi dan pulang..
nampak gayanya 3 minggu la nset aku sunyi lagi..uwaaaaa...will be miss u! ( gedixnye aku..muahahaha)

Thursday, October 27, 2011

:: Demi Adik ::



 Date : 25 Okt 2011
Place : Bukit Gambang Water Park
wif...all my sweetheart...



Semua kerana "Adik "...
Apabila bertegang dengan dugaan yg cukup berat...
Oh Tuhan!berikan kami kekuatan...
kenapa ada sendu dalam tawa?
kenapa ada derita dalam bahagia?
Semoga segala ini berakhir dgn baik..
Bantu kami Ya Tuhan..:(

Tuesday, October 18, 2011

:: Tuhan..berikan kami kekuatan ::


beratnya dugaan kali ni...
hampir rapuh tiang kekuatan yang dibina...
kecewanya hati..sedih...pilu..marah..kesian..smua ada...
tp nk wat camne?da takdir olehNYA tertulis bgitu...
ternyata ini baru permulaan dugaan Tuhan....
mampukah kami bertahan untuk kasih syg yg di kian menjauh??

oh tuhan..
aku tidak berdaya lagi...
kesedihan sangat menyelubungi hati...
kekecewaan meratapi apa yg terjadi..
berilah aku kekuatan ya Allah...
dlm mengait kembali cebisan penyatuan kasih syg yg sejati..

air mata jadi peneman...
saban hari penderitaan itu aku turut rasai...
kdg2 nk tanya..
kenapa la smua ni terjadi...
kenapa kami yg dipilih??
oh sgt berat kami terduga...

Ya tuhan..
aku mohon...
berikan kami kesabaran mengharungi dugaanMU..
berikan kami kekuatan mengalasi ujianMU..
berikan kami ketenangan menghadapi ketetapanMU..
jernihkan kembali kasih yg keruh...
kembalikan dia yg kami sayang..
ku mohon dari hati yg tulus dan penuh pengharapan...

yuhuuuuu..sedihnye hati....:((((((



Saturday, October 15, 2011

:: Pastikan! ::




bila anda bercinta.
pastikan.
ianya tulus dari hati.
bukan dari rasa simpati .

bila anda bercinta.
pastikan.
ianya cinta dari Ilahi.
bukan dari iblis dan jinni.

bila anda bercinta.
pastikan.
ianya kekal abadi.
bukannya permainan hati.

bila anda bercinta.
pastikan.
anda hargai.
bukan bila SUNYI baru mencari.

Friday, October 14, 2011

:: Rindu ::

at Kuala Terengganu..hip hip holiday!!!:)

Mood 1 : Missing someone...
Mood 2 : Malu..@ shy2 cat..:p
Mood 3 : hepi even duk gaduh2 mnje sokmo...majok x hbs2..ngeeee...
Mood 4 : smoga diberkati dan dirahmati tuhan..
Mood 5 : jodoh itu rahsia tuhan tp..Hope to be my last love...


Saturday, October 1, 2011

:: Gadisku ::



Gadisku
Seri mewangi bagai disiram selautan kasturi
Gadisku
Terindah padamu kerna tak pernah meminta selain cinta
Dialah gadisku (selalu) selama-lamanya

Tak peduli kata orang terhadap dirinya
Aku tahu dia gadisku
Tak peduli nista yang terlempar padaku
Dia tahu dia gadisku

Cinta kan bermakna jika sama saling memahami
Cintaku bercahaya jika disulami cinta suci

Gadisku...

Dikaulah hidup ini rangkap tak bermaya
Dia datang membawa harapan
Di kala hari-hariku menjadi gelita
Dia datang membawa cahaya



mekaseh...
bg lagu nih...
x majok da nih...
lain kali wat pasai lagi siap la...ngeeeeeeeee...
sian si pinky tido luar mlm td...:p
love u!:)))

* errr..rugi lak x majok lama2 kan..lau x mst da mik cuti blik phg...leh dating sat....weeee..nk sambung balik la majok nih...leh x cik abg wei??hihi..peace! :p


Friday, September 30, 2011

:: Jika tersurat ::


maafkan andai aku berdosa...
saat hati enggan melepaskan segala yg menjadi hak...

maafkan andai aku menyakiti..
sekeping hati yg masih menyayangi...

kiranya kasih ini masih menjadi pertaruhan..
maka akan aku teruskan berjuang...

andai cinta itu menjadi satu persoalan...
akan ku bentangkan sejuta jawapan...

tak mungkin hati itu mengingkari..
segugus janji yg terpatri...
setelah menjadi pengikat dua hati...

andai ia bkn milikku..
aku relakan ia pergi..
andai ia ditetapkan untukku...
izinkan ia mekar di sini...


Thursday, September 29, 2011

:: Syukurku ::




ALHAMDULILLAH ...
sudah mampu tersenyum...
hati sudah mulai tenang dan aman..
terima kasih Ya Tuhan..
Terima kasih jua kepada rakan2 terdekat..
dan mereka2 yg prihatin tuk menolong..
smoga jasa kalian Tuhan saja dpt membalasnya...
smoga kalian sntisa dlm berkat dan rahmatNYA..
AMIN...:)

Wednesday, September 28, 2011

:: Dugaan Lagi ::


oh!!!
x hbs ngan satu masalah..dtg lagi satu..................
adoyai......
otak sy makin serabut...
dah x tau mane nk pk!
stress!
tension!
sedeyyyyy....:(((

sabar liza sabar....
mik masa tenangkan diri..
dan wat keputusan dgn baik....

okeh!!!

Tuesday, September 27, 2011

:: Dugaan ::


dugaan??
Ya..saat kita dikurniakan secebis kebahagiaan pasti akan didatangkan kita dugaan yg lain..tuhan itu maha adil..andai smlm kita berduka..esok pasti dihadiahi kita seukir senyum tawa yg manis..begitulah lumrahnya kehidupan...

Namun..sebagai insan yg kerdil di bumi ini..tatkala bertabah hati mengalas dugaan ini..terkadang aku rebah dan jatuh...tak tertanggung rasanya di hati..kesayuan dan kesedihan menemani setiap detik...

Ya Allah..andai ini dugaan utk kami..aku redha...hanya padamu aku mehon kekuatan dan ketabahan agar kami kuat mengalas dugaanMU ini...

Air mata gugur lagi tanpa ku sedar...merintih hati di saat keperitan dan kelukaan yg ditanggung mereka...apa yang mampu aku lakukan???hanya cebisan doa utk mereka Ya Allah...

Lindungilah kami Ya Allah...Bantulah kami Ya Allah...
Berikanlah kesejahteraan kepada kami..dan tautkanlah ikatan kasih syg kami..
Ku mohon Ya Allah...
Dengan rasa rendah diri sebagai hambaMU..aku meminta padaMU..

Aku sayang mereka semua Ya Allah..
luputkanlah segala keperitan yg tak tertanggung kepada kami..
kami berserah padaMU...
Hapuskanlah air mata yg hadir ini Ya Allah..
hanya padaMU ku berserah...

huhu..sedey lagi...air mata asyik ngalir je..stop la!!
bertahan la liza!!!huhu..:(

Mak..Abah..Adik2...I LOVE U ALL SO MUCH!!!!!
smoga kita sama2 kuat dan tabah harungi dugaan ini..


Saturday, September 10, 2011

:: Mr.Pinky ::


weeeeeee....
sgt happy !!!



His name is " Mr.Pinky"
comey kan..
teman sy tido hari2 pas ni...
syok peluk nih..
smpi x muat katil daaa...:p
heheh...suker2...

TQ dear 4 this...
terharu pun ada...
ni wat cyg lebey nih..hikhik...:p
luv u too...:)

:: Excited!! ::



hip hip horray!!!
ngeeeeeeeeee..
x sabar nih...

ada ole2 tuk saya x???
ehemmmm..
hihi..:p

daaaaa..out!!!
peace..:)

Friday, September 9, 2011

:: Pesanan Tuk Housemate ::


cinta!!!
kdg2 membahagiakan..kdg2 meyeksakan..
kdg2 membuat kita tertawa..kdg2 mengundang air mata...
itulah cinta...

Ye..kdg2 cinta itu rumit..
krn cinta kdg2 ada  yg  meletakkan diri di tempat yg plg rendah untuk meraih cinta yg menggunung tingginya..dan ada kalanya..bila berada di atas..cinta itu dipandang tiada harganya..

Pelikkan manusia nih..bila di sini..tiada dihargai..bila tiada baru tercari2..so apalah gunanya lagi...
Setelah sekeping hati yang tulus itu disakiti dan dilukai..masih adakah sinar kebahagiaan untuk meraihnya???

Manusia kan! mudah lupa dan alpa...bila tiada barulah nk sedar betapa yang pernah ada di sisi itulah yg mereka perlukan tuk berkongsi itu dan ini...bila da hilang baru terasa nilai kewujudannya..
masihkan ada harapan???

mek..
sabar yer..melepaskan sesuatu yang pernah kita kasihi..
yang pernah menjadi kenangan dlm hidup mmg susah..
aku sendri harus akuinya..bkn mudah jugak nk lepaskan smua tu dlu...
tp we have too mek kan..mgkin saat tuh dah tiba tuk kita pergi..:)
sakit memg la..sedih??harus!! huhu..tipu sgt la x rasa pe2 kan..
tp tu la..lets bygone be bygone dear...x elok bersedih lama2..tuhan x suka...:)

mek...
Tp dlm hidup kita perlu memilih..tuk terus-terusan memendam rasa duka yang entah bila sampi penghujungnya..atau kita terus berjuang tuk menggapai ketenangan dan kegembiraan dalam hari2 mendatang..

Mek...
lepaskan apa yang bukan menjadi  milik kita...
sekuat manapun kita cuba pertahankan..kita cuba gapai..
sekiranya ia bukan ditetapkan tuk kita..ia tetap akan pergi...

Andaikata ia tetap menjadi milik kita...
ia akan dtg jua akhirnya...walau apa cara sekalipun..
percaya dan yakin dengan takdir DIA..
kerana DIA telah mencorakkan secantik2 episod kehidupan tuk kita..

Kiranya hari ni kita sedih dalam kedukaan..
esok pasti menjanjikan bahagia dan tawa..
itu janjiNYA mek..percayalah!!

Mek...
tabahlah harungi masa sukar ini..
ia menguji sejauh mana kita mengingati DIA dan memohon berjuta kekuatan tuk mengalas dugaanNYA..
dugaan bkn saja tuk menduga hati dan diri kita..malah dugaan didatangkan tuk kita berfikir..
sejauh mana kebaikan yang harus kita raih dari apa yang berlaku..
kalau x da dugaan mcm ni..kita pun x terfikir kan..
masa depan nnt cm ne..melihat keikhlasan hati mereka sejauh menyanyangi diri kita..sejauh mana mereka pertahankan perasaan itu untuk kita..kita x kan tahu kan??Tuhan bg semua ni..tuk kita fikir sndri...wajarkah kita terus bertahan tuk cinta yang kita agung2kan tetapi tiada yang menghargai..

Mek...
satu hari akan tiba masanya...
kita sndiri tak kan sedar dan tahu..
bila tiba masanya..kita mampu lepaskan kenangan yang terpaut itu..
malah aku tahu..masanya akan tiba bila saat kita bersedia mencipta kenangan lain yang ditetapkan olehNYA..sabarlah mek..kuatkan hati..tabahkan diri...setiap org yg diduga itu pasti beroleh hikmah berjuta..itu adalah pasti..cuma yg tak pasti bila saat dan tikanya...

Insyaallah...masa mu akan tiba..dgn seseorang yg tepat untuk mu...hanya mu sorg..:)

sabar yer..
aku kan ada..:)))
kita semua layak berbahagia...



Saturday, September 3, 2011

:: Wedding MyBff..Jihah.. ::


Selamat Pengantin Baru...
Smoga kekal berbahagia ke akhir hayat ye syg...:)



Sekitar di hari bahagia jihah...
aku la org plg bz..pengapit katekan..
sungguh letih melayan pengatin ala2 brutal sorg nih..hehhehe..
tp x pe la..bila lagi org nk berkhidmat tuk ko kan jihah...
ke tasik pun tasik la..
anything for u dear...:p

syukur!! majlis selesai dgn baik...
akhirnya..kawin juga kwn aku sorg nih..
kekonon dolu2 x nk kawin la kn..
dan2 dia naik pelamin dlu dari aku..hihi..

ingat x jihah..ko sllu kata..
mesti bakal suami ko nnt perangai mcm org kan..
see???sama kan??hehhee..
mmg patut ko dpt org mcm kami ni..
baik hati..penyabar..tahan ngan perangai ko tuh..
yg plg penting sayang ko..hihi..
n ko pun sllu ckp..bakal suami org ala2 mst mcm ko kan..
hahhahaha..see??mmg dia mcm ko pun..

perbezaan itu adalah pelengkap...:))



last but not least...
to my dear jihah..
takcre tau..
selamat menjalani bahtera cinta bersama sang suami..
bykkan sabar dlm setiap perkara..
jgn duk hot2 sokmo..sian laki ko tuh..:p
org tau ko kn isteri solehah...insyaallah..
pe pun..anytime..u need me..
i be there for u...
frenship never die ok...
doakan org lak yer...hihi..
see u again jihah...
luv u!

Thursday, September 1, 2011

:: Nostalgia Syawal ::


segalanya terasa kekok..bait kata terasa kelu..
pandangan mata kian layu...pudar di bawa kenangan lalu...

mungkin ada yang menidakkan..ada yang mengiyakan..
meredhai apa yg pernah terjadi..melapaskan apa yang pernah digengam..

as what im say..life must goes on..

lepaskan perkara yang tidak mampu dimiliki lagi..dan gengami apa yang ada di hadapan...
yang pergi takkan wujud lagi..miskipun ia pernah mnjadi kenangan  dalam kehidupan fana...

maka raihlah apa yang telah dimiliki..kerna kasih syg itu seluas lautan...
sedalam mana kita menggali..sedalam itulah yg kita perolehi..

selamat hari raya!!! maaf zahir batin..
smoga bahagia turut menjadi hak milikmu...
tq 4 ur pray n i wish as what u hope too...
TQ...


Monday, August 29, 2011

:: Raya Lagi ::

+ Salam Lebaran +

Raya datang lagi...
yeay!!!
alhamdulillah...
selamat melaksanakan ramadhan dgn sempurna...
semoga segala amalan yg kita lakukan sepnjang ramadhan ini diterima olehNYA..
Amin....

Sok raya!!!:p
Di bumi Chini Timur ni penuh ngan bunyi2 dentuman mercun dan bunga api..
meriahnya suasana..
cm perang pun ada gaya da nih..huhu..
semangat sambut raya kot...

so dikesempatan ni..
besela kan..
nk wish selamat hari raya aidilfitri
pada keluarga tecinta..
teman2 dan saudara..
serta seluruh umat yg menyambut lebaran ini..

Buat semua...
Utk lisan yg tak terjaga..
Janji yang terabai..
Hati yang berprasangka..
dan sikap yg pernah menyakiti..


Mohon maaf dari A to Z...
yang keruh kita jernihkan...
segala dendam kita langsaikan...
semoga kemaafan ini pengubat segala kedukaan...
dan dikurniakan sejuta kegembiraan...
saya doakan semua agar sentiasa bahagia..

so...
selamat hari raya tuk semua!!!!
dr sy Yushasliza bt Ali Yusof..:)))




p/s penaja : 
For yg tercyg..jgn sedih2 x balik raya eh...
nnt org pos lemang abah buat ni k...hihi..
taun depan wajib raya sesama k..
hope x kne OPS da kan...:p
selamat hari raya aidilfitri..maaf byk2 sbb sllu wat perangai kan..
mekaseh sbb syg saya...
n love me for who i am..:)
cepat balik tau!!! ada org tggu nih..
ole2 jgn lupa..ngeeeeee..
takcre...

Friday, August 26, 2011

:: Jangan Lupa Namaku ::


+Jangan Lupa Namaku+



Walau aku tidak bersamamu
Jangan engkau lupakan diriku
Walau aku tiada di sisimu
Jangan engkau lupakan namaku

Kerana
Aku mengingati mu
Kerana
Aku men’cintaimu

Andai aku
Bisa bertemumu
Dengan senyum ku tadah syukurku
Andai aku bisa menyentuhmu
Air mata pasti deras gugur

Kerana
Aku merindui mu
Kerana aku sentiasa
Menyintaimu oh sepenuh hati

Walau kamu
Jauh di mataku
Jangan aku hilang dalam kalbu
Saat kamu samar mengingati
Jangan aku terus kau lupakan

Kerana aku
Sentiasa mengingatimu
Kerana aku
Sentiasa menyayangimu oh kekasih hati

Andai aku bisa memelukmu
Pasrah aku tabah diujimu
Andai aku bisa dicintai
Dengan rela menyerahkan hati

Kerana
Aku merindui mu
Hmmm Kerana aku sentiasa menyintaimu

Sunday, August 21, 2011

:: Best ::


 
Pabila kita berubah menjadi diri kita yang terbaik,
Tuhan akan buka laluan untuk cinta yang terbaik juga hadir


Tuesday, August 16, 2011

:: TQ Safra ::

Terima Kasih Safra Syamimi Abd Jalil.....:)))
nnt claim kfc ngan org ganu eh...:p

Monday, August 15, 2011

:: Istikharah Cinta ::


Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman dimalam sunyi penuh do'a

Sebut nama Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukmu
satu nama teman setia
Naluriku berkata

Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

diistikharah cinta..

Friday, August 12, 2011

:: Hanya DIA yang tahu ::


Entah nape terdorong nk wat entry nih...ia hasil dr kecenderongan aku mendengar dan melihat sebahgian kisah hidup..kisah hati meraka2 di sekkeliling....susah kan bila bicara soal hati..byk persoalan maka byk la jawapan...dan byk jugalah kemungkinan yg tak terjangkau dek diri untuk menangungnya....

sejenak aku chat ngan seorang kawan td..membuatkan aku terpikir...kita byk belajar erti hidup melalui perkara2 sedih dan perit yg tuhan bg tuk seketika menduga ketabahan dan kekuatan kita meransang minda dan emosi menghadapinya secara rasional...

kdg2 x fhm kenapa hati susah nk trima hakikat hidup yang bkn seperti dikehendaki kn?? mmg susah..mgkin x da redha dlm diri...x leh trima kenyataan hakiki yg tuhan takdirkan..selagi boleh menggapai akan dikejar ke langit nan biru...itulah susahnya hati

kita sering diberi pilihan kan??tuk terus biarkan hari merintih dan melara saban hari atau kita biarkan hari2 yg akan dilalui begitu indah dan tenang...smua tuh di tangan kita sbnrnya..tuhan x kan uji seseorg itu sekiranya kita tak mampu mengalasnya...

dan pabila didatangkan ujian dan dugaan pada kita..maka itu tndanya DIA masih sygkan kita..kerna DIA ingin kita sering mengadu dan dekat padaNYA...dan kiranya DIA ambil sesuatu yang pernah menjadi milik kita..maka semestinya DIA akan menggantikan dengan yg lebih baik..kerna hnya DIA yang tahu apa yg terbaik tuk diri kita...

Bila dengar rintihan hati org2 sekeliling bersoalkan hati..dlm hati kecilku memanjat sejuta kesyukuran yg x terhingga...ye la..sbb aku penah alami kan...entah kenapa aku rasakan segala keperitan dan kekecewaan semalam telah terbayar dgn senyuman indah yg dinikmati kini..walau segala ini aku serah sebulatnya kepada DIA YANG DI ATAS SANA..aku pasti dan aku yakin setiap yg berlaku dulu ada hikmahnya..ada kebaikannya...

Ape pun..ape yg dimiliki kini hargailah seikhlasnya..kerna itu hadiah untuk setiap titis air mata yg berguguran di saat diri kalah dek ujian Tuhan...Berbahagialah diri kerna setiap masa dan detik diiringi sejuta kasih syg yg jujur dan seikhlas hati... Terima kasih Tuhan...kerna hadiahkan senyum tawa..suka duka masam manis yg dikecapi kini...aku bersyukur...

smoga segala impian dan harapan yg dibina akan jd nyata..bak kata si dia" smoga sgala impian bersama dipermudahkan jalannya" aminnnnnn.....yg pntg setiap langkah dan niat bertunjangkan hanya kerna DIA yang SATU...kerna hanya DIA yang tahu....:))berserah padaNYA....

Tuesday, August 9, 2011

:: Sweet 26 To BestBuddy ::



Happy Birthday To You..
Happy Birthday To You..
Happy Birthday To Yana...
Happy Birthday To You..


My Wishes :-

mek...
smoga pnjg umur..
smoga diberi kesejahteraan selalu..
smoga sihat sllu..
smoga temu jodoh yg terbaik n cepat2 kawin..
nnt leh wat couple honeymoon sesame..ngeeeee..nak??

mek..
dah lama kita duk sesama kan?
nnt kalau salah sorg kawin mst sedih..
sbb kat sni kita selalu ber2 je..
ke sna ke sni..sedih hepi..sakit pening..
kita dua je yg ada kan...
kalau ditakdirkan kne berpisah..
mst sgt2 sedih..huhu...

mek..
terima kasih...
sbb jadi kwn terbaik..
sbb sllu jaga aku time sakit..
sbb sllu ada ngan aku mase suka n duka..
sbb x jemu2 dgr cite remeh temeh aku...

apepun mek...
aku sllu doa yg terbaik tuk mu...
kalau mu dah ada anak 5 pun..
jgn lupa aku tau..hihihi...

if u need me..
i will be there 4 u..
enytime..anywhere..
every moment we spend together..
will be the sweet moment..
love u buddy...

SELAMAT HARI LAHIR....