Friday, August 12, 2011

:: Hanya DIA yang tahu ::


Entah nape terdorong nk wat entry nih...ia hasil dr kecenderongan aku mendengar dan melihat sebahgian kisah hidup..kisah hati meraka2 di sekkeliling....susah kan bila bicara soal hati..byk persoalan maka byk la jawapan...dan byk jugalah kemungkinan yg tak terjangkau dek diri untuk menangungnya....

sejenak aku chat ngan seorang kawan td..membuatkan aku terpikir...kita byk belajar erti hidup melalui perkara2 sedih dan perit yg tuhan bg tuk seketika menduga ketabahan dan kekuatan kita meransang minda dan emosi menghadapinya secara rasional...

kdg2 x fhm kenapa hati susah nk trima hakikat hidup yang bkn seperti dikehendaki kn?? mmg susah..mgkin x da redha dlm diri...x leh trima kenyataan hakiki yg tuhan takdirkan..selagi boleh menggapai akan dikejar ke langit nan biru...itulah susahnya hati

kita sering diberi pilihan kan??tuk terus biarkan hari merintih dan melara saban hari atau kita biarkan hari2 yg akan dilalui begitu indah dan tenang...smua tuh di tangan kita sbnrnya..tuhan x kan uji seseorg itu sekiranya kita tak mampu mengalasnya...

dan pabila didatangkan ujian dan dugaan pada kita..maka itu tndanya DIA masih sygkan kita..kerna DIA ingin kita sering mengadu dan dekat padaNYA...dan kiranya DIA ambil sesuatu yang pernah menjadi milik kita..maka semestinya DIA akan menggantikan dengan yg lebih baik..kerna hnya DIA yang tahu apa yg terbaik tuk diri kita...

Bila dengar rintihan hati org2 sekeliling bersoalkan hati..dlm hati kecilku memanjat sejuta kesyukuran yg x terhingga...ye la..sbb aku penah alami kan...entah kenapa aku rasakan segala keperitan dan kekecewaan semalam telah terbayar dgn senyuman indah yg dinikmati kini..walau segala ini aku serah sebulatnya kepada DIA YANG DI ATAS SANA..aku pasti dan aku yakin setiap yg berlaku dulu ada hikmahnya..ada kebaikannya...

Ape pun..ape yg dimiliki kini hargailah seikhlasnya..kerna itu hadiah untuk setiap titis air mata yg berguguran di saat diri kalah dek ujian Tuhan...Berbahagialah diri kerna setiap masa dan detik diiringi sejuta kasih syg yg jujur dan seikhlas hati... Terima kasih Tuhan...kerna hadiahkan senyum tawa..suka duka masam manis yg dikecapi kini...aku bersyukur...

smoga segala impian dan harapan yg dibina akan jd nyata..bak kata si dia" smoga sgala impian bersama dipermudahkan jalannya" aminnnnnn.....yg pntg setiap langkah dan niat bertunjangkan hanya kerna DIA yang SATU...kerna hanya DIA yang tahu....:))berserah padaNYA....

0 comments: