Tuesday, September 27, 2011

:: Dugaan ::


dugaan??
Ya..saat kita dikurniakan secebis kebahagiaan pasti akan didatangkan kita dugaan yg lain..tuhan itu maha adil..andai smlm kita berduka..esok pasti dihadiahi kita seukir senyum tawa yg manis..begitulah lumrahnya kehidupan...

Namun..sebagai insan yg kerdil di bumi ini..tatkala bertabah hati mengalas dugaan ini..terkadang aku rebah dan jatuh...tak tertanggung rasanya di hati..kesayuan dan kesedihan menemani setiap detik...

Ya Allah..andai ini dugaan utk kami..aku redha...hanya padamu aku mehon kekuatan dan ketabahan agar kami kuat mengalas dugaanMU ini...

Air mata gugur lagi tanpa ku sedar...merintih hati di saat keperitan dan kelukaan yg ditanggung mereka...apa yang mampu aku lakukan???hanya cebisan doa utk mereka Ya Allah...

Lindungilah kami Ya Allah...Bantulah kami Ya Allah...
Berikanlah kesejahteraan kepada kami..dan tautkanlah ikatan kasih syg kami..
Ku mohon Ya Allah...
Dengan rasa rendah diri sebagai hambaMU..aku meminta padaMU..

Aku sayang mereka semua Ya Allah..
luputkanlah segala keperitan yg tak tertanggung kepada kami..
kami berserah padaMU...
Hapuskanlah air mata yg hadir ini Ya Allah..
hanya padaMU ku berserah...

huhu..sedey lagi...air mata asyik ngalir je..stop la!!
bertahan la liza!!!huhu..:(

Mak..Abah..Adik2...I LOVE U ALL SO MUCH!!!!!
smoga kita sama2 kuat dan tabah harungi dugaan ini..


0 comments: