Thursday, May 27, 2010

::My Readers::

My Readers,

Saat ini dan tika ini apa yang ada di hati kalian???gembira?bahagia??kalau begitu saya doakan ia berkekalan hingga ke akhirnya...

Hati???? Sepi..Kosong...Hilang...

Jarak itu bukan ukuran andai hati ini terusan sebal menolak segala kemungkinan..walau dekat tatkala berhadapan hati tegar merasi kekosongan..jauh dari segala yang ditakdirkan di hadapan..

Hati ini seolah2 mati tanpa perasaan..hati ini hilang tanpa arah walau masih bertatapan...persoalan demi persoalan menerpa ke kotak fikiran...mengapa hati tegar berperasaan sedemikian...Mungkin jua tuhan ada jalan cerita rahsiaNYA tersendiri..

Ini semua tidak ku pinta...aku cuba mencari..aku cuba memenuhi..segala kekosongan yang menerpa saat hati ini begitu sepi..dalam sujud aku memohon secebis harapan untuk jawapan setiap persoalan..aku menadah tangan meminta belas ehsan Ya Tuhan temukan aku dengan jalan lurus di depan...Namun hati tegar merasai kekusutan..Jalan masih kelam dalam terang....gelita dalam cahaya...

Sungguh dan benar...aku tidak minta begini....jauh sekali menanti atau meraih kembali sejarah lama yang terkubur dari zamannya..dalam harapan ku mohon agar aku tidak lagi kembali pada sejarah itu...kerana aku mungkin lagi tidak akan setabah ini untuk merasai kesakitan yang akan datang...tidak mungkin..

Namun terkadang hati terkeliru di persimpangan...Entah mengapa terkadang gerak langkah jua hadirnya aku mendatangkan keresahan...terkadang bingung memikirkan jalan agar aku bisa menyenangkan hati kesemua mereka...melenyapkan rasa gelisah

Aku cuba sedayanya meraih damai di hati..kerana aku tidak mahu gerak langkahku bisa mengguris hati yang lain...entah mengapa jurang itu sukar dilenyapkan..maafi hati ini..kerana hati ini sudah bisu tanpa bicaranya...kelu tanpa bait katanya...

Maka ketahuilah jua..andai DIA YANG DI ATAS SANA, telah mentakdirkan ada jarak yang terpisah antara dua hati yang tetap tinggal di sini..maka masanya tetap akan tiba..pasti akan tiba detik dan ketikanya...siapa??hanya DIA yang tahu jawapannya..ketahuilah..aku tak minta semua ini..aku hanya berusaha meraih damai di hati..tenang di sanubari..itu sahaja!

Alangkah bagusnya andai dapat jurang itu dapat dirobohkan antara kita sesama insan...sangat penat hidup dalam pergolakan perasaan...namun ku tahu jua..x leh nk paksa semua ini...ku doa yg terbaik akan hadir jua...Amin...ku doa bahagia untuk mereka yg memerlukan akan hadir jua...dan pabila tiba masa ingin aku lenyapkan diri dari bumi tuhan ini...agar aku tenang di sana...

kasih sayangku bukan tuk 1 pertaruhan...itu pintaku..maafilah...

4 comments:

Keyrah Leyla said...

aku doa tuk kebahgiaan ko slalu..mgkn skrg bkn ms tuk ko jd milik org lein @ sebaliknye...

Miss Sapera said...

mgkn bukan masanye..
sabar eh..
abaikan kanak2 ribena sekelian..

lyza_kejora said...

maceh kekwn..lum bersedia tuk memiliki atau dimiliki..huhu...not the time yet...

lyza_kejora said...

akn diabaikan itu kekanak ribena...:)