Sunday, January 15, 2012

:: It's become a story ::


Alunan muzik My Kejora menggerakkan jari jemari manaip laju meluahkan perasaan yang terbuku tika ini..Lagu   ini mengingatkan kenangan yang dlu mencorakkan kehidupan daku yg sekarang...Oh bersyukurnya hati dgn apa yang aku ada sekrg..walau masih menanti rezeki yang lebih baik dr tuhan..berusaha tuk meningkatkan taraf ekonomi diri..namun aku masih bersyukur..di saat masalah keluarga yang masih kabur menemui titik penyudahnya...sering menagih titis air mata yg sayu...namun aku masih bersyukur...

Aku punya kasih sejati yang tulus dari hati...Walau perlbagai dugaan melanda diri..dia masih di sisi..memberi aku kekuatan jua semangat...membuat aku tersenyum..dan membuat aku rasa bahagia...Indah kan corak kehidupan yang tuhan berikan..Di saat kita terjatuh mencari erti sebenar nilai kasih dan cinta..DIA hadirkan seseorang yang mampu mengukir walau hanya secalit senyum..itu sudah memadai...bersyukurnya aku!

Ketika aku pernah menyemai kasih yang tinggi melangit...ku korbankan hati dan perasaan yang satu untuk sesuatu yang aku sndri belum pasti jalan penyudahnya...namun ku teruskan jua kayuhan kaki melangkah dan bertapak ke satu jejak yang hilang...mengharapkan ada sinar bahagia untuk diri sndri...membina harapan yang menggunung walau aku tahu harapan itu cumalah mimpi yang sukar tuk menjadi nyata..namun aku masih berharap ia ada di situ...

sehingga ke akhirnya..harapan pergi dengan impian yang hancur berderai...saat itu kepiluan jua jadi mainan hati..di saat melihat kebahagiaannya dengan keperitan yang aku lalui..namun jauh di dasar hati..aku masih bersyukur dengan kepergiaan itu..kerna saat itu aku rasakan beban yang tertanggung slama saat penantian itu sudah berakhir...Uniknya perasaan kan...aku sudah mampu tersenyum selepas itu...kerana mgkin inilah yang aku cari selama ini...tp gagal untuk mencari kekuatan diri...sehingga  satu saat Tuhan ambil sesuatu itu dari hidup dan hadiahkan aku saru sinar baru yang penuh pengharapan...justeru aku tetap mendoakan yang terbaik untuk setiap insan yang terukir nama dlm kisahnya..mana tahu dgn doaku ini..yang terbaik akan dtg untukku jua..

Dan sehinggalah aku temui sesuatu yang sangat bermakna..sesuatu yang memecah tembok kepercayaan dan keyakinan diri sndri akibat luka lama yang terpendam...Saat itu aku fahami mengapa adanya pelangi selepas hujan..meskipun dengan kepayahan hati berusaha untuk menerima sesuatu yang janggal..namun laluan ia sgt cantik mengikut arus alirnya...sehingga akhirnya terpaksa ku akui kekalahan diri dek ketulusan nilai perasaan yang diberikan padaku...

maafkan andai pernah hati tersasar dari landasannya..Kenangan tetap dlm ingatan..tapi ia sudah menjadi sejarah yang tak pernah terungkit lagi..dan Perjalanan hari ini adalah sesuatu yang terindah sehingga aku sgt menghargainya tanpa membenarkan ada sesuatu pun bisa menyakitinya..dan semoga kali ini ia kekal di sisiku..miskipun segala aturan alam tuhan yang tentukan..akan ku mohon sejuta harapan agar ia kekal yang terbaik untuk diri..sgala dugaan dan cabaran akan ku harungi dgn tabah..smoga ia akan berakhir dgn baik dan membahagiakan...

Dan detik ini..hatiku bkn milikku lagi..:) it's belongs to someone special in my life..tq Allah...Syukur..




Jgn TINGGALKAN org yg kte SaYanG utk org yg kte SUKA,

krn org yg kte SUKA mgkn akn tinggalkn kte utk org yg mereka SaYanG..



☻♥☻

/█\ /█\

.||. ||. •.♥•

maka..
sayangi..hargai..dan syukuri apa yg kte miliki.. •.♥••.♥• :-)