Friday, December 31, 2010

::Yang Lalu Yang Ditinggalkan::


2010...
byk perkara yang menduga hati..menguji keimanan hati nan satu..
tawa dan air mata menjadi satu...
terkadang ku tewas dengan ujianNYA..
dan seketikanya DIA menyedarkan aku...
berbekalkan iman nan satu..
ku raih doa agar diberi kekuatan menghadapi cabaran...
DIA maha pengasih...DIA maha mengetahui...

x da apa yang boleh mengubah masa lalu...yang lepas biarkan berlalu pergi..binalah semangat jua kehidupan yang baru...yang patah x kan tumbuh lagi...malah gantinya jua moga2 x kan sama lagi...

andai masa lalu menggamit sejuta keperitan yang x tertanggung dek hati...yakinlah ada keindahan akan datang jua..yang mampu melenyapkan perit nan berjuta itu...

andai smlm ada hati yg terluka di saat diri ingin melakar senyum seri wajah...saling memafilah...kerna kemaafan itu pengubat segala kedukaan dan sangsi di hati....

sesekala kasih bertamu di hati...sesekali rindu menerpa di sanubari...namun..cukuplah ia sekadar ingatan...
yang pasti...apa yang menjadi sejarah..x kan lagi menjadi cerita indah...apa yang telah dilepaskan..x kan mungkin ada kedua kalinya..

terima kasih untuk insan2 yang sentiasa di sisi..di saat aku jatuh...di saat aku memerlukan...kebaikan kalian takkan aku lupakan...andai tak terbalas jasa kalian tuk aku..hanya doa yang ikhlas akan ku selitkan saat aku mengadap tuhan...terima kasih teman.......

mohon kemaafan jua..andai kedegilan aku yang lalu membuat kalian susah hati... pasni x degil da...sbb da ada azam baru...insyaALLAH ..andai diizin tuhan..dan aku akan berdoa byk2..will coming next.....the best thing will come among the best of the bestttttttttt!

kita x kan diuji andai DIA tahu kita x mampu harungi...maka carilah kekuatan...dan sntiasa yakin sebaik ujiannya ada hikmah tersembunyi...kita akan tahu bile tiba masenya nnt..sabar..berdoa..usaha..tawakal...pasrah...dan InsyaALLAH...

ends of tis year...smoga tirai bahagia terbuka luas tuk semua...hapuskan air mata dan lakarkan senyum indah...kita layak berbahagia...kerana bahagia ada di mana2...smoaga tahun depan terus mencapai kegemilangan..kejayaan,kegembiraan...

selamat tinggal kenangan 2010.........
yeyay!!!!!!!!!!!!! 2011 akan menjelma........

mulakan hari esok dengan lafaz syukur.....