Friday, June 18, 2010

::Bicara Malam::


bicara malam kian menghimpit rasa...
membawa aku ke satu daerah yang berbeza...
yang penuh teka teki dalam menduga rasa...
yang meninggalkan penuh tanda tanya di jiwa...

terpesona aku sendiri...
mengorak langkah mengejar bayangan mimpi...
adakah aku bisa menggapai sang pelangi..
adakah bisa aku gilap kembali sinaran bintang yang kian mati...
adakah bisa aku meraih sinaran secerah mentari pagi...

sedetik aku keliru dalam mendengar kata hati..
tatkala itu igauan ngeri kembali membayangi..
satu perasaan yang sukar tuk di fahami...
satu rasa yg rumit tuk dimengerti...

saban detik yang berlalu..aku bertanya...
mampukah aku???
bolehkah aku???
layakkah aku???
semua itu menjadi persoalan yang tiada akhirnya...

aku di sini...dan terus di sini...
mencari kekuatan diri
mencari rasa yakin di hati..

meraih rasa percaya itu kembali..
melakar angan sejuta mimpi..
walau ia sesuatu yang tak pasti..
kerna mimpi mungkin tak seindah realiti...

"aku ingin menjadi bintang yg bisa menerangi segenap hati yang suram ini...segemerlapan sang kejora yang memancar cahaya kasih di jiwa..bisakah???"


~You just have to let love find you..

that way when it does,
it's that much more special~
:- mengabdikan kata2 cik safra kasi itu di blogku ini..tq3..fighting!!!

0 comments: