Wednesday, December 2, 2009

secebis bingkisan hati...

"Sesekali melangkah..
usah berpaling lagi pada jejak yang tertinggal...
meskipun ada ketikanya..
Lorong yang pernah dilalui penuh duri..
biarpun sesekali tersadung..
luka dan berdarah...
kasih sayang adalah penyatuan hati..
"


Hargailah masa sekarang..Wlau terkadang hati penuh rasa sangsi..hati seakan meragui..diri kian keliru dan buntu..bila keyakinan mulai goyah..bila pengharapan mulai kosong..


Entah mengapa diri makin melangkah dan terus melangkah..tanpa arah dan tujuan..tanpa kepastian membelengu diri...



biarlah..ape pun aku tegar! sekurang2 masa kini telah ku raih..setidak2nya aku bisa tersenyum..aku bisa tertawa..bukan itu telah cukup untuk aku nikmati untuk masa yang ada ini?Ya..aku bersyukur..


Namun...disebalik wajah ini tiada siapa yang tahu apa yang tersirat di balik senyuman indah yang dilempar..tiada yang mengerti pabila jiwa seakan meronta melepaskan diri dari terus dibelenggu begini..


ke kanan kah? ke kiri kah? ohh...keluhan kecil kedengaran meminta jawapan..buntu! keliru!


Adakah ini habuan yang diperolehi setelah puas bertabah diri..atau masih ada harga yang perlu di bayar untuk satu rasa yang semakin di raih..betapa besarnya erti setitis air mata yang mengalir..betapa mahalnya erti senyuman indah yang terukir...



Teruskan berjalan..teruskan..sehingga jumpa apa yang di cari..tabahlah diri..menghadapi apa jua rintangan di kendian hari...kuatkan hati..semoga tidak jatuh lagi..semoga diri masih boleh berdiri..


Ya Tuhan, apa jua yg telah berlalu dlm hidup...yg telah di raih kini...yg akan menjelma untuk kemudian hari...maka redhakanlah aku dengan ktentuanMU, pasrrahkan aku dengan takdirMU, yakini aku segala qada dan qadarMU terkandung 1001 kebaikan buatku meniti hari akan datang..Aku berserah..aku yakini denganMU...


2 comments:

Unknown said...

ni rekaan sendiri @ copy n paste saje...huhu

lyza_kejora said...

lela..of course hak milik peribadi k..x men la ciplak2..:p