Saturday, October 3, 2009

izinkan daku..


izinkan aku berpaling dari permintaaan kata hati..

izinkan aku melangkah dari kehendak yang ingin dituruti..
izinkan aku pergi mencari sesuatu yang pasti..
tatkala diri terumbang ambing mencari chaya sebenar dlm sanubari..
terkadang diri leka..
terkadang hati membuai rasa..
terkadang jiwa seakan mendera..
pabila langkah tersasar dari dasarnya..
aku ingin berlari..
aku ingin sekali terbang ke langit..
mencari pelangi nan indah..
buat santapan jiwa nan gundah..
aku ingin skali belayar..
jauh nun ke dasar nan paling dalam..
agar dapat ku temui mutiara yg bersinar indah..
terkadang aku termenung..
terkaku mencari makna tersembnyi..
meyakini pasti ader rahsia tersendiri..
terkandung hikmah yang pasti di syukuri..
kerana janjiNYA yang abadi pasti mnyusuri..

0 comments: