Friday, September 17, 2010

:: Bila cakap pasal Cinta::

ummmmm..amik nafas sat...nk membebel pnjg skit...:p

bile nk update blog..mst pk ratus2 kali..takut salah tulis kang..ada yg terguris tnpa aku sedari dgn kata2ku...pk dulu..ok x cm ni..ok x cm tuh...so terkdg ape yg nk di luah..ditulis..bukan lah seperti yg ada dlm hati...terkdg..nk taip lain..tp yg terkeluarnye lain...lebih2 aku bkn seorang yang pandai meluahkan rasa hati...

dan bila berckp soal perasaan...tentang hati..tentang cinta..entah la nape sukar sgt nk akui kata hati...x pandai nk ckp "YES"..cz da terbiasa ngan jawapan" NO"....penafian demi penafian akan dipertahankan..agar rahasia hati takkan diketahui...so..no wonder la..kwn2 kata aku nih ego..keras hati..or..ada yg berpendapat..what im saying is not same wif what im doing..yes!!corret!!!..aku akui itu..im the type of that...x der keyakinan dan keberanian tuk mengiayakan sgalanya..im sory..atas segala kekurangan diriku ini...

bak kata org " simpan wat pekasam"...boleh x???

bile update sttus fb...sllu pk dlu b4 publish..kalau sedih..x mau org tau ngah sedih..cme org yg tertentu aku cite..aku sllu berlagak tabah...tp aku tau juga..wanita dan air mata x kan dpt dipisahkan..truly hate when the tears come...so dislike plisss!!terkadang aku lupa...air mata la yg mengajar kita untuk ketawa...kerana air mata la kita bisa hargai apa yg kita ada..betul kan??

tp dun wory la..jgn sesedih le..sedih buleh..tp jgn lelama...rugi masa tuk bergumbira..kita hidup cume skali...perjalanan hidup masih pnjg..just redha..be positive...be happy..InsyaALLAH...ace korg cube...ngeeee..:) jgn biarkan kedukaan menyelubungi hidup terlalu lama..carilah ruang tuk dri sndri..

kata org cinta x kan dtg kalau x di cari..cinta x kan dtg kalau tak memberi..eh??ye la..sbb cinta akan pergi pada mereka yg berusaha..mereka yg layak dan berhak...berbahagia la untuk mereka yg sudah punya cinta..kerna itu hak kalian..aku turut berbahagia melihat senyum tawa kebahagiaan kalian...smoga Tuhan sntiasa berkati yer...amin...jauhi prasangka..dan kekal lah berbahagia...

kata org juga..Tuhan x kan duga kita..kalau DIA tahu kita tak mampu mengalasnya...Bila kita diduga..makanya DIA syg kita..sbb DIA tak nak kita lalai dan lupakan DIA..maka percayalah dan yakinlah..pelangi akan hadir selepas hujan...kadang kala apa yg kita dambakan bukan yg terbaik tuk masa depan kita kelak...yakin la..Tuhan maha mengetahui dr apa yg kita fikirkan...

sbenarnya coretan ni x der sebarang niat tersembunyi..cme mahu melunaskan sgala perkara yg tiada bernoktah.."maaf" kiranya ada yg memungkinkan kehadirian dri ini menjadi ketidakselesaan di hati...smoga tiada dendam jua kebencian tersembunyi...mungkin ada perkara yg belum terungkai..maka lepaskan la...seperti mana aku sudah lama melepaskan segalanya...setara mengikut takdir di hadapan...apepun..redha la..setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya..

sbnrnye..byk lagi nk ckp..tp da malas nk taip...cz da pnjg bebenor mmbebel...n ase x sesuai publish sni..to be continue to my diary....daaaa...

0 comments: