Wednesday, July 7, 2010

::First Sight::


Jodoh??
bila umur da 25 ni sme org berckp sal jodoh kan?

sampi my auntie siap carikan calon tuk saya...huhu..
Al maklum la...ank dara sorg aje..

abah lak adik kesygnnye..humm..
My auntie lak x sabau nk wat majlis..terbalik kot da..
hbs la saya....hukhuk..penin pala den nih..aiyooo...


Apa pun...
cakap pasal jodoh nih..bru sat tadi gusip2 ngan kak ita n mala...

pinjm jap kata2 kak ita..mcm best jer..

" Tak yah la penin pk sal jodoh..
nnt bila kita jumpe someone yg ditetapkan...
secara aotomatik kita akan terdetik lam hati...
on the first sight...mybe he is my mr right...
even bertahun kawan pun..lam hati kita ragu2..
mungkin dia bukan mr right kita..
n even kita kenal ngan seseorg itu dalam masa yg singkat..
terdetik rasa itu..keserasian itu..
n deep inside say " he is my mr right"...
mgkin itu org itulah yang ditakdirkan tuk kita.."

kawan2 sekalian....
penah x korg rase cam tuh????

kalau pernah..
berusahalah..
tawanlah hatinya...
and never let that person go...
mybe...........
peluang hanya datang sekali...
Im i rite???

aku lak selalu doa...
hadirkan lah seseorang yg hanya satu2nya ditakdirkan menjadi jodohku...
sbb aku hanya ingin bertemu dgn tulang rusukku..

Dulu aku selalu fikir..
lam hidup aku mau hanya 1 kisah cinta dan hanya satu nama seorang lelaki...
tp Tuhan maha mengetahui yang terbaik utkku...
mgkin dalam mencari org yg tepat kita perlu melalui liku dan cabaran...
mengenali erti titisan air mata kedukaan dan
memahami kemanisan sesuatu hikmah di balik sesuatu yang terjadi...
sekurang2 pengalaman itu menjadikan aku lebih matang...

kini..
aku berharap..
hanya satu nama yang muncul dalam realiti..
dan satu nama cuma di alam kenangan..

Dan bila tiba masa nya ....
aku nk bitau dia..
"kamu realiti saya..
u are mybe not my first one's..
but u gonna be my last one's"
bilakah detik itu akn tiba??
siapakah dia??

Ku petik sedikit kata2 dalam novel "Perlabuhan Kasih"
"Cinta pertama memang indah dan hebat serta sukar dilupakan...
tetapi tak bermakna cinta yang datang selepas itu
tak lagi sehebat cinta pertama...
silap2 cinta selepas cinta pertama lagi hebat
sebab pengalaman cinta pertama boleh dijadikan
panduan untuk memperhebatkan lagi cinta yang datang selepas itu..
dan kita punya peluang tuk betulkan kekurangan yang ada..
malah kita mampu menjadikan ia lebih baik dan lebih indah..."

korg2..setuju tak dengan kata2 itu??

"Adakah "mr right" itu ada di depan saya..
or saya perlu mencari lagi???

There's never a time or place for true love...It happened accidentally, in a heart beat,in a single flashing...

+Everything happened at the right time+

5 comments:

Ujie said...

setuju dgn kata2 tue...tak semestinya cinta pertama jugak kita perlu memilikinya,cukuplah sekadar kita dapat merasa kebahagiannya wlpun sekejab..
Sekarang pun I dah cukup bahagia wlpun dlu ia betul2 buat keliru...hehehe jiwang lah plak...

lyza_kejora said...

wah2..housemateku..mmg la u bhagia..da mnghitung hari kan..
kasi kami ank sedara cepat skit eh..waaakakkaka..:p
tuk ujie n tunang kesygnnya..thanx sbb being supportive untuk kisah hidup saya selama ini..hihi..:)

Keyrah Leyla said...

sangat setuju dgn kata2 di ats...so, da jumpe mr right ke blum???hehehhe

lyza_kejora said...

hehehe..agak2 ko???
weeee....ko kan pndai dlm nujum pak belalang nih..:p
agak ko mr right aku kat mane skrg??ngeh3..

nn said...

haih. setuju sangat. tapi jangan kata 25. sekarang ni baru 22 pun, semua dah sibuk cakap pasal jodoh. ramai sangat member dah kahwin. kita, calon pun takde :/