Friday, April 16, 2010

::Tak Sanggup::


Tak sanggup kulafazkan cinta
Kerana takut hatikan kecewa....
Tak sanggup kuucapkan sayang
Bila dihati masih terbayang.....
Dilukai ketika dulu...
Pedihnya masih menghantuiku
Serik dah ku rasa
Mempercayai cintakan abadi selamanya
Hingga ku dinoda
Menyerahkan jiwa untuk dikecewa akhirnya
Tak sanggup aku dihimpit pilu
Oh benar tak sanggup kuikrarkan janji
Yang tak mampu untuk dikotai...
Bukannya jiwa tak berkasih
Luka lama kurasakan masih
mencurigai gerak hatiku..
Pedihnya masih menghantuiku
Oh benar tak sanggup ku berduka lagi
Meletak harapan terlalu tinggi
Tak sanggup kugadaikan cinta
Pabila dipertaruhkan jiwa...
Dilukai...dibelenggu..
Pedihnya masih menghantuiku

------------------------------------------

"Tak Sanggup"....
Sejuta maaf ku mohon pada kasih yang bertandang....pada rasa yang terluah..pada hati yang mengharap..pada jiwa yang melara...pada harapan yang berlalu begitu saja...pada impian yang hadir dalam mimpi cuma..

Aku cuma insan biasa...tidak dapat lari dari rasa yang mencengkam jiwa..aku hanya insan biasa..di hantui rasa yang masih bersisa...berkali ku cuba...berkali jua ku rebah memendam rasa...ku tahu tatkala itu jua hati itu bisa terluka..

Hentikan segalanya sebelum rasa makin menyeksa jiwa...pergilah kamu...mencari sesuatu yg lebih pasti...dan biarkan aku berlalu....aku tidak bisa melukai lagi hati nan satu dek kerana luka yang masih bersisa..aku tidak bisa menjanjikan bahagia yang dipinta tatkala diri masih terkapai2 mencari rasa percaya dlm jiwa..Aku serik dengan bahagia yg hadir sedetik cuma...pd kasih yg sering di jdkn taruhan cuma...tak sanggup lg dihantuinya....

Lumrah kehidupa
n,tatkala rasa dilukai..kita juga telah melukai hati yg lain...bila kita rasa dikecewakan,kita juga pernah mengecewakan...bila ego mula menjadi raja dalam diri, hati terus tegar menduga lagi...

Biar pu
n sukar, ingin ku tawan bahagia dalam syurga idaman..

Maafkan aku andai ia telah mengecewakn byk hati..yang pasti masanya belum tiba..berikan daku masa...masa pasti akan bisa merubah segalanya..aku janji!!!

Cuma satu pintaku....yakini la pd segala ketentuan DIA...DIA masih sygkn kita.Yang terbaik dariNYA akan hadir jua...aku berserah hanya padaNYA..

Jua terima kasih utk segalanya....

"Yg patah pasti akn tumbuh kembali..Yg hilang akan hadir galang gantinya...."

Masanya tetap akan tiba..dan aku akn kembali bersama janji untuk merubah segalanya....Doakan untukku.....

0 comments: